“Reclama în tranziţie. Între timid şi provocator”@ICR

0

Posted on : 07-Oct-2010 | By : mada | In : Expoziţii

12 – 20 octombrie,   Institutul Cultural Român

1036990 1 Reclama în tranziţie. Între timid şi provocator@ICR

Expoziţia ilustrează evoluţia publicităţii din România în primul deceniu post-comunist. Cei doi cercetători clujeni continuă, astfel, proiectul iniţiat odată cu expoziţia “De la sublim la ridicol. 70 de ani de reclamă în România”, consacrată publicităţii româneşti de la sfârşitul Primului Război Mondial până la căderea regimului comunist, expoziţie găzduită de ICR în primăvara acestui an.

Demersul este motivat de credinţa curatorilor în relevanţa sociologică a peisajului publicitar: “Prima decadă post-decembristă în care comunismul agonizant şi capitalismul incipient convieţuiau liber consfinţit poate fi cel mai bine ilustrată prin intermediul reclamei. De la Partidul Unic la 62 de partide în 1990, de la căciuliţa miraculoasă care asigura liniştea românilor şi oul afrodiziac, la aspiratorul bun la pat, alte şi alte produse şi servicii au îndreptat privirea oamenilor spre consumism. Reclame (la ţigarete) care odată invadau spaţiul public, ţepe celebre în anii 90 (Caritas, medalioane în franzele, talismane şi unguente miraculoase), dar şi mari corporaţii care au făcut istoria reclamei profesioniste pot fi văzute într-o expoziţie inedită care adună cele mai reprezentative imagini, dictonuri şi simboluri care animau presa vremii.
Evoluţia reclamei, de la amatorismul ghiduş la advertising-ul cu mare putere de convingere ia aspecte dintre cele mai neaşteptate. Formulări devenite celebre (“Sindicate din toată ţara! Atenţie! Ofertă specială de Crăciun!”, “Respectă-ţi plăcerile!”,Se spune că în viaţă cele mai plăcute lucruri sunt fie ilegale, fie imorale, fie îngraşă”.), apelul la igienă personală (“Zâmbetul lui o fascinează, modul lui de viaţă o impresionează, inteligenţa lui e seducătoare. Dar cine suportă mirosul de picioare?”) şi mari branduri internaţionale de cosmetice, maşini sau alimente se întâlnesc pe simeze pentru un efect cu adevărat fulminat.

Pornind cu îndemnuri mobilizatoare de a topi maculatura ceauşistă, continuând cu reclama la verighete de aur în care cumpărătorii trebuiau să aducă dovada de la Starea Civilă că sunt programaţi la căsătorie, dar şi emanciparea femeii prin “Eu să cos şi să calc?” ne transpun fidel într-o Românie în care transformările şi tatonările capitaliste se ţin strâns legate de trecutul comunist”. ? Ucu Bodiceanu, Ancuţa Lăcrimioara Chiş.

Accesul publicului este liber (zilnic, între orele 10.00-20.00)

Videoclipuri semnate Massive Attack şi The Editors @ Anim’est

0

Posted on : 05-Sep-2010 | By : mada | In : Festivaluri

Videoclipuri realizate pentru nume importante ale scenei muzicale internationale concureaza anul acesta la castigarea Premiului Anim’est pentru Cel mai bun videoclip, oferit de MTV. Alte 12 clipuri se afla in competitia pentru Mentiunea Speciala acordata Celui mai bun Clip Publicitar. Din juriul sectiunii Videoclip & Advertising fac parte, in acest an, designerul Cristian “Canu” Banu, senior copywriter-ul Ogilvy Corina Bompa si compozitorul, producatorul si artistul vizual Cristian Stanciu “Matze”.

Videoclipuri de animatie hit, precum gotic-futuristul “Splitting the Atom” (foto) al celor de la Massive Attack, realizat de francezul Edouard Salier; ludicul “Eat Raw Meat = Blood Drool” de la The Editors, regizat de The Lemnox Brothers, sau electrizantul “My Turn” al Basement Jaxx si “The Lightspeed Champions”, semnat Tomek Ducki, se numara printre cele 28 de titluri provenind din 13 tari selectionate in competitia pentru Cel mai bun Videoclip. Romania este reprezentata de Anton Octavian, unul dintre obisnuitii competitiilor Anim’est, realizatorul videoclipului “Septembers” al britanicilor de la The Mantra ATSMM si de “Life Buoy” al trupei autohtone indie rock The Pixels, regizat de Dragos Bardac.

15 clipuri publicitare de succes, provenind din 8 tari, au fost selectionate in competitia de Advertising. Printre ele – “Ora Aqua”, al cunoscutului animator roman Matei Branea, fost membru al juriului Anim’est in 2008; trilogia-cult “Scrabble” (Scrabble Hula, Scrabble Sumo, Scrabble Yoga) a francezilor Irina Dakeva si Clement Dozier sau surprinzatorul “Moits” al Andreei Dobrota (Romania, 2009).

La fel ca in fiecare an, scurt metrajele selectionate in competitia Videoclip & Advertising vor fi jurizate de trei personalitati din lumea publicitatii si a muzicii underground autohtone.

Cea de-a cincea editie a Festivalului International de Film de Animatie Anim’est va avea loc in perioada 8-17 octombrie 2010 la Cinema Patria, Cinema Scala si Cinema Union din Bucuresti, si va fi urmata de un follow-up la Cinema Victoria din Cluj-Napoca, in perioada 22-24 octombrie 2010. Anim’est este organizat de Asociatia Estenest, cu sprijinul Centrului National al Cinematografiei si Ogilvy.

Mai multe informatii gasiti pe site-ul oficial al festivalului.

imPRINT

0

Posted on : 21-Apr-2010 | By : mada | In : Eveniment

Bucureşti, 19 aprilie – 19 mai

De anul trecut, imPRINT a devenit un proiect socio-cultural prin abordarea unor teme extrem de actuale ce sugerează problemele cu care se confruntă mai ales tinerii. Astfel că, la cea de-a doua ediţie, participanţii au avut de promovat cititul. Păstrând aceeaşi linie tematică, ediţia de anul acesta îşi propune să promoveze în rândul tinerilor şi chiar prin intermediul lor, mersul la teatru. Tema “Hai la teatru!”a fost aleasă pentru a promova în rândul studenţilor o formă de artă destul de neglijată în ultimul timp – teatrul, dar şi pentru a-i încuraja să participe la spectacole, să redescopere frumuseţea acestei manifestări culturale.

imPRINT este un concurs online de printuri, care anul acesta ajunge la cea de-a treia ediţie. El s-a născut din dorinţa de a promova artele vizuale ca modalitate de comunicare în domeniul publicităţii. Concursul îşi doreşte să arate tinerilor pasionaţi de arte vizuale (desen, pictură, fotografie) că îşi pot folosi talentul pentru a promova diverse teme şi pentru a realiza astfel materiale publicitare. Astfel, Imprint doreşte să le arate acestor
tineri că pot urma şi o carieră în publicitate, advertising, marketing etc.

  • Această ediţie se va desfăşura între două conferinţe: una de lansare a proiectului, care va avea loc pe 26 aprilie, şi una de premiere care va avea loc pe 21 mai.
  • Pot participa studenţi, cu vârste cuprinse între 18-25 de ani, pasionaţi de publicitate, cu talent artistic si cu simţ al răspunderii sociale. Ei sunt revoluţionari, creativi şi doresc să schimbe ceva prin arta lor. Participanţii trebuie să fie studenţi la o facultate din România. Nu exista un număr limitat de participanţi, dar în finală vor ajunge doar 10 persoane.