„Lebăda neagră“ sau drumul către Oscar al lui Natalie Portman

0

Publicat la 04 Sep 2010, de către mada, în Festivaluri, Filme, Vedete

Cea de-a 67-a ediţie a celui mai vechi festival de film din lume, Mostra de la Veneţia, a debutat în triumf miercuri seară, prin proiecţia, în Sala Grande a Palazzo del Cinema, a peliculei alese pentru deschiderea oficială: „Lebăda neagră / Black Swan”, thriller psiho-sexual plasat în lumea baletului şi regizat de un favorit al festivalului, Darren Aronofsky. Starurile din „Black Swan”, Natalie Portman şi Vincent Cassel, alături de regizorul peliculei, au împărţit, înainte de proiecţie, onorurile covorului roşu cu actualul preşedinte al juriului, cineastul american Quentin Tarantino.

Aronofsky se întoarce la Veneţia doi ani după ce a primit distincţia supremă, Leul de Aur, pentru filmul „The Wrestler / Luptătorul”, unde oferea posibilitatea unui formidabil comeback pentru Mickey Rourke, dar puţini se aşteptau la primirea delirantă făcută, după proiecţie, „Lebedei” sale. „Un film perfect, care mixează «Pantofiorii roşii» cu «Antichrist», via Cronenberg”, se extazia criticul Rob Beames, de la „Obsessed with Film”. Specialistul nu mai contenea cu elogiile, după conferinţa de presă a thriller-ului cu balerine: „Cel mai bun film pe care l-am văzut anul ăsta. M-a lăsat devastat, excitat, tensionat şi secătuit emoţional. Tarantino este un prost dacă nu-i dă Leul de Aur. Aronofsky a reuşit prima sa capodoperă şi Portman trebuie să fie favorită la Oscar“.

http://www.xarj.net/wp-content/uploads/2008/05/natalie-portman01.jpg

Surprinzător, pentru că mai toate filmele lui Aronofsky au fost primite cu elogii similare: „Pi”, „Requiem for A Dream”, „The Wrestler”. În opinia cineastului, filmul despre balet este complementar lui „The Wrestler”, în ciuda disciplinelor foarte diferite tratate. „Cu cât am studiat mai mult baletul, am început să observ toate aceste similarităţi cu lumea wrestlingului”, a spus Aronofsky miercuri, în conferinţa de presă. „Amândouă disciplinele au performeri care-şi folosesc trupurile într-un mod extrem de intens”. Întunecat, plasat în mediul acerb concurenţial al baletului newyorkez, filmul arată pe ecran ambiţie nemiloasă, consum de droguri, auto-mutilare şi sex lesbian, conform prestigioasei publicaţii „Variety”.

Prima serie de aplauze a serii a aparţinut preşedintelui italian, dar cele mai lungi ovaţii, în picioare, au debutat pe măsură ce rula genericul final al proiecţiei de gală, transformând „Lebăda...” într-unul dintre cele mai puternice filme de deschidere la Veneţia din istoria recentă.

Implică-te şi transmite mai departe:
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google Bookmarks

Pe aceeaşi temă despre viaţa artistică...

Lasă o părere