Câştigătorii Premiilor César, 2010

0

Posted on : 28-Feb-2010 | By : mada | In : Festivaluri, Filme

“Profetul” de Jacques Audiard, distins cu Marele Premiu al Juriului la Festivalul de la Cannes în 2009, a fost nominalizat la categoria “cel mai bun film” la cea de-a 35-a ediţie a premiilor César, alături de “Concertul” de Radu Mihăileanu, au anunţat, vineri, organizatorii.

Cel mai bun film
e05 Câştigătorii Premiilor César, 2010 Un Prophète de Jacques Audiard
e05 Câştigătorii Premiilor César, 2010 Welcome de Philippe Lioret
e05 Câştigătorii Premiilor César, 2010 A L’Origine de Xavier Giannoli
e05 Câştigătorii Premiilor César, 2010 Le Concert de Radu Mihăileanu
e05 Câştigătorii Premiilor César, 2010 Les Herbes Folles de Alain Resnais
e05 Câştigătorii Premiilor César, 2010 La Journée De La Jupe de Jean-Paul Lilienfeld
e05 Câştigătorii Premiilor César, 2010 Rapt de Lucas Belvaux

Cel mai bun regizor

e05 Câştigătorii Premiilor César, 2010 Xavier Giannoli – A L’Origine
e05 Câştigătorii Premiilor César, 2010 Jacques AudiardUn Prophète
e05 Câştigătorii Premiilor César, 2010 Philippe Lioret – Welcome
e05 Câştigătorii Premiilor César, 2010 Radu Mihăileanu – Le Concert
e05 Câştigătorii Premiilor César, 2010 Lucas Belvaux – Rapt

Cel mai bun actor

e05 Câştigătorii Premiilor César, 2010 Tahar RahimUn Prophète
e05 Câştigătorii Premiilor César, 2010 Vincent Lindon – Welcome
e05 Câştigătorii Premiilor César, 2010 François Cluzet – A L’Origine
e05 Câştigătorii Premiilor César, 2010 François Cluzet – Le Dernier Pour La Route
e05 Câştigătorii Premiilor César, 2010 Yvan Attal – Rapt

Cea mai bună actriţă

e05 Câştigătorii Premiilor César, 2010 Isabelle Adjani – La Journée De La Jupe
e05 Câştigătorii Premiilor César, 2010 Dominique Blanc – L’Autre
e05 Câştigătorii Premiilor César, 2010 Sandrine Kiberlain – Mademoiselle Chambon
e05 Câştigătorii Premiilor César, 2010 Kristin Scott-thomas – Partir
e05 Câştigătorii Premiilor César, 2010 Audrey Tautou – Coco avant Chanel

Cel mai bun actor în rol secundar

e05 Câştigătorii Premiilor César, 2010 Jean-Hugues Anglade – Persécution
e05 Câştigătorii Premiilor César, 2010 Niels ArestrupUn Prophète
e05 Câştigătorii Premiilor César, 2010 Benoît Poelvoorde – Coco avant Chanel
e05 Câştigătorii Premiilor César, 2010 Michel Vuillermoz – Le Dernier Pour La Route
e05 Câştigătorii Premiilor César, 2010 Joey Starr – Le Bal Des Actrices

Cea mai bună actriţă în rol secundar

e05 Câştigătorii Premiilor César, 2010 Aure Atika – Mademoiselle Chambon
e05 Câştigătorii Premiilor César, 2010 Anne Consigny – Rapt
e05 Câştigătorii Premiilor César, 2010 Audrey Dana – Welcome
e05 Câştigătorii Premiilor César, 2010 Emmanuelle DevosA L’Origine
e05 Câştigătorii Premiilor César, 2010 Noémie Lvovsky – Les Beaux Gosses

Cel mai promiţător actor debutant

Firat Ayverdi – Welcome
Adel Bencherif – Un Prophète
Vincent Lacoste – Les Beaux Gosses
Tahar Rahim – Un Prophète
Vincent Rottiers – Je Suis Heureux Que Ma Mère Soit Vivante

Cea mai promiţătoare actriţă debutantă

e05 Câştigătorii Premiilor César, 2010 Pauline Etienne – Qu’Un Seul Tienne Et Les Autres Suivront
e05 Câştigătorii Premiilor César, 2010 Florence Loiret-Caille – Je L’Aimais
e05 Câştigătorii Premiilor César, 2010 Soko – A L’Origine
e05 Câştigătorii Premiilor César, 2010 Christa Théret – Lol (Laughing Out Loud)
e05 Câştigătorii Premiilor César, 2010 Mélanie Thierry – Le Dernier Pour La Route

Cel mai bun film de debut

e05 Câştigătorii Premiilor César, 2010 Les Beaux Gosses de Riad Sattouf
e05 Câştigătorii Premiilor César, 2010 Le Dernier Pour La Route de Philippe Godeau
e05 Câştigătorii Premiilor César, 2010 Espion(s) de Nicolas Saada
e05 Câştigătorii Premiilor César, 2010 La Première étoile de Lucien Jean-Baptiste
e05 Câştigătorii Premiilor César, 2010 Qu’Un Seul Tienne Et Les Autres Suivront de Léa Fehner

Cel mai bun film documentar

e05 Câştigătorii Premiilor César, 2010 L’Enfer D’Henri-Georges Clouzot de Serge Bromberg şi Ruxandra Medrea
e05 Câştigătorii Premiilor César, 2010 La Danse – Le Ballet De L’Opéra De Paris de Frederick Wiseman
e05 Câştigătorii Premiilor César, 2010 Himalaya, Le Chemin Du Ciel de Marianne Chaud
e05 Câştigătorii Premiilor César, 2010 Home de Yann Arthus-Bertrand
e05 Câştigătorii Premiilor César, 2010 Ne Me Libérez Pas, Je M’En Charge de Fabienne Godet

Cel mai bun scenariu original

e05 Câştigătorii Premiilor César, 2010 Jacques Audiard, Thomas Bidegain, Abdel Raouf Dafri, Nicolas PeufaillitUn Prophète
e05 Câştigătorii Premiilor César, 2010 Xavier Giannoli – A L’Origine
e05 Câştigătorii Premiilor César, 2010 Jean-Paul Lilienfeld – La Journée De La Jupe
e05 Câştigătorii Premiilor César, 2010 Philippe Lioret, Emmanuel Courcol, Olivier Adam – Welcome
e05 Câştigătorii Premiilor César, 2010 Radu Mihaileanu, Alain-Michel Blanc – Le Concert

Cel mai bun scenariu adaptat

e05 Câştigătorii Premiilor César, 2010 Stéphane Brizé, Florence Vignon – Mademoiselle Chambon
e05 Câştigătorii Premiilor César, 2010 Anne Fontaine, Camille Fontaine – Coco avant Chanel
e05 Câştigătorii Premiilor César, 2010 Philippe Godeau, Agnès De Sacy – Le Dernier Pour La Route
e05 Câştigătorii Premiilor César, 2010 Laurent Tirard, Grégoire Vigneron – Le Petit Nicolas
e05 Câştigătorii Premiilor César, 2010 Alex Reval, Laurent Herbiet – Les Herbes Folles

Cel mai bun film străin

e05 Câştigătorii Premiilor César, 2010 Avatar de James Cameron
e05 Câştigătorii Premiilor César, 2010 Gran Torino de Clint Eastwood
e05 Câştigătorii Premiilor César, 2010 Milk de Gus Van Sant
e05 Câştigătorii Premiilor César, 2010 I Killed My Mother de Xavier Dolan
e05 Câştigătorii Premiilor César, 2010 Panique Au Village de Stéphane Aubier şi Vincent Patar
e05 Câştigătorii Premiilor César, 2010 Das Weisse Band de Michael Haneke
e05 Câştigătorii Premiilor César, 2010 Slumdog Millionaire de Danny Boyle

Cea mai bună coloană sonoră

e05 Câştigătorii Premiilor César, 2010 Armand AmarLe Concert
e05 Câştigătorii Premiilor César, 2010 Alex Beaupain – Non Ma Fille Tu N’Iras Pas Danser
e05 Câştigătorii Premiilor César, 2010 Alexandre Desplat – Un Prophète
e05 Câştigătorii Premiilor César, 2010 Cliff Martinez – A L’Origine
e05 Câştigătorii Premiilor César, 2010 Nicola Piovani – Welcome

Cel mai bun sunet

e05 Câştigătorii Premiilor César, 2010 Pierre Excoffier, Bruno Tarrière, Selim AzzaziLe Concert
e05 Câştigătorii Premiilor César, 2010 Pierre Mertens, Laurent Quaglio, Eric Tisserand – Welcome
e05 Câştigătorii Premiilor César, 2010 François Musy, Gabriel Hafner – A L’Origine
e05 Câştigătorii Premiilor César, 2010 Brigitte Taillandier, Francis Wargnier, Jean-Paul Hurier – Un Prophète
e05 Câştigătorii Premiilor César, 2010 Jean Umansky, Gérard Hardy, Vincent Arnardi – Micmacs à Tire-larigot

Cea mai bună scenografie

e05 Câştigătorii Premiilor César, 2010 Michel BarthelemyUn Prophète
e05 Câştigătorii Premiilor César, 2010 Aline Bonetto – Micmacs à Tire-larigot
e05 Câştigătorii Premiilor César, 2010 Maamar Ech-Cheikh – Oss 117: Rio Ne Répond Plus
e05 Câştigătorii Premiilor César, 2010 François-Renaud Labarthe – A L’Origine
e05 Câştigătorii Premiilor César, 2010 Olivier Radot – Coco avant Chanel

Cele mai bune costume

e05 Câştigătorii Premiilor César, 2010 Chattoune & Fab – Coco Chanel Et Igor Stravinsky
e05 Câştigătorii Premiilor César, 2010 Charlotte David – Oss 117: Rio Ne Répond Plus
e05 Câştigătorii Premiilor César, 2010 Madeline Fontaine – Micmacs à Tire-larigot
e05 Câştigătorii Premiilor César, 2010 Catherine LeterrierCoco avant Chanel
e05 Câştigătorii Premiilor César, 2010 Virginie Montel – Un Prophète

Cea mai bună imagine

e05 Câştigătorii Premiilor César, 2010 Christophe Beaucarne – Coco avant Chanel
e05 Câştigătorii Premiilor César, 2010 Laurent Dailland – Welcome
e05 Câştigătorii Premiilor César, 2010 Stéphane FontaineUn Prophète
e05 Câştigătorii Premiilor César, 2010 Eric Gautier -Les Herbes Folles
e05 Câştigătorii Premiilor César, 2010 Glynn Speeckaert – A L’Origine

Cel mai bun montaj

e05 Câştigătorii Premiilor César, 2010 Célia Lafitedupont – A L’Origine
e05 Câştigătorii Premiilor César, 2010 Hervé De Luze – Les Herbes Folles
e05 Câştigătorii Premiilor César, 2010 Andréa Sedlackova – Welcome
e05 Câştigătorii Premiilor César, 2010 Ludo Troch – Le Concert
e05 Câştigătorii Premiilor César, 2010 Juliette WelflingUn Prophète

Cel mai bun scurtmetraj

e05 Câştigătorii Premiilor César, 2010 C’Est Gratuit Pour Les Filles de Claire Burger şi Marie Amachoukeli
e05 Câştigătorii Premiilor César, 2010 ¿ Dónde Está Kim Basinger ? de Edouard Deluc
e05 Câştigătorii Premiilor César, 2010 La Raison De L’Autre de Foued Mansour
e05 Câştigătorii Premiilor César, 2010 Séance Familiale de Cheng-Chui Kuo
e05 Câştigătorii Premiilor César, 2010 Les Williams de Alban Mench

http://www.filmepedia.ro/stiri/wp-content/uploads/2009/02/cesar-2009.jpg

gray Câştigătorii Premiilor César, 2010

Trofeul “Ursul de argint” pentru România

0

Posted on : 21-Feb-2010 | By : mada | In : Festivaluri, Filme, Vedete

Corespondentul agenţiei HotNews informează:

„Cand s-a anuntat primul premiu, am ramas fara suflare. La al doilea premiu am ramas si fara cuvinte, de aceea le-am cedat microfonul Adei Condeescu si lui George Pistereanu”, a declarat Florin Serban, regizorul filmului “Eu cand vreau sa fluier, fluier” pentru HotNews.ro imediat dupa ceremonia de la Berlin, unde a primit Ursul de Argint si Premiul Alfred Bauer pentru inovatie artistica.

Imediat dupa ceremonia de premiere a celei de-a 60-a editii a Berlinalei, Florin Serban a declarat pentru HotNews.ro: „E greu de descris acum ce inseamna acest premiu pentru mine. Acum sunt foarte multe emotii si bucurie. Va trebui sa treaca putin timp ca sa realizez ce s-a intamplat. Cand am plecat din Romania, aveam cele mai bune ganduri si sperante, dar nu ne asteptam sa castigam ceva.”

Printre cei care l-au felicitat pe Florin Serban imediat dupa premiere s-a numarat si presedintele Traian Basescu. „M-a felicitat si a promis ca va veni la premiera filmului”, a spus Florin Serban pentru HotNews.ro.

Eu când vreau să fluier, fluier

Prezenţe româneşti în peisajul cinematografic european

0

Posted on : 20-Feb-2010 | By : mada | In : Cinematograf, Festivaluri, Filme

Corespondentul agenţiei Hotnews informează publicul cinefil:

Nici nu s-a terminat Berlinala si industria de film se gandeste deja la Cannes. Revista „Screen Daily” a publicat o lista cu filme in postproductie care s-ar putea regasi in selectie. Dintre cele cinci filme est-europene numite, doua sunt romanesti – „Morgen” de Marian Crisan (debut) si „Aurora”, de Cristi Puiu. (Ele se afla in compania filmelor lui Kornel Mundruczo, Bela Tarr si Danis Tanovic). De fapt, si alte filme romanesti ar putea fi gata pentru Cannes – „Marti, dupa Craciun” de Radu Muntean, „Periferic” de Bogdan George Apetri (debut) si „Principii de viata” de Constantin Popescu.
La Cannes, ar putea avea premiera si cel mai recent film al lui Peter Weir, „The Way Back”, in care Dragos Bucur si Alex Potocean le dau replica lui Ed Harris, Colin Farrell si Saoirse Ronan. Alte titluri de filme care se presupune ca se vor regasi in selectia Festivalului de la Cannes sunt: „You Will Meet a Tall Dark Stranger” de Woody Allen, „Black Swan” de Darren Aronofsky, „Somewhere” de Sofia Coppola, „The Tree of Life” de Terrence Malick, „Machete” de Robert Rodriguez, „Film Socialism” de Jean-Luc Godard, „Chantrapas” de Otar Iosseliani, „Certified Copy” de Abbas Kiarostami, „Hors-la-loi” de Rachid Buchareb, „Thirteen Assassins” de Takashi Miike, „Death of a Hostage” de Johnny To, „Norvegian Wood” de Tranh Anh Hung, „Carancho” de Pablo Trapero, „The Exodus – The Fortress: Burnt by the Sea 2” de Nikita Mihalkov, „Biutiful” de Alejándro Gonzalez Iñárritu, „Room in Rome” de Julio Medem, „Tamara Drewe” de Stephen Frears, „Eagle of the Ninth” de Kevin Macdonald, „Neds” de Peter Mullan, cel mai recent film al lui Mike Leigh care nu are inca un titlu, precum si reluarea americana – de catre georgianul Gela Babluani, a propriului sau succes, „13”. Se anunta o editie foarte interesanta.

L-a sedus „Mammuth” pe Werner Herzog?

Revenind la oile, pardon, la ursii nostri, sa aruncam o presupunere: Werner Herzog ar putea face o pasiune pentru ultimul film prezentat in Competitia Oficiala a acestui an, „Mammuth”, de Gustave de Kervern si Benoit Delépine. O pasiune atat de mare incat sa-si impuna punctul de vedere asupra juriului si sa-l faca sa-i dea Ursul de Aur. (Sa speram, totusi, ca nu.). Filmul, care il are pe Gérard Depardieu in rolul principal (cu parul lung, decolorat si cu o burta imensa, greu de amintiri depuse ca un balast), e o tragi-comedie mult mai tandra decat precedentele filme ale belgienilor, „Aaltra” sau „Louise-Michel”. Depardieu interpreteaza rolul unui muncitor de la abator care pleaca cu motoreta Mammuth, pe care n-a mai condus-o de o mie de ani, intr-o calatorie in trecut pentru a face rost de hartii justificative de pe unde a lucrat, ca sa poata primi o pensie.

Nu reusesc sa vibrez nici la umorul sec al belgienilor – mereu mi s-a parut „facut” -, nici la mizerabilismul lor (mi se pare ca nu iubesc oamenii), dar acest film aproape ca mi-a placut. E, oricum, mult mai original si mai personal decat „Jew Süss – Rise and Fall” de Oskar Roehler (Germania), „Shahada” de Burhan Qurbani (Germania) sau „A Family” de Pernille Fischer Christensen (Danemarca).

Pe ultimul l-am vazut azi. Nu il vad premiat decat pentru rolul principal masculin, pentru ca renumitul actor danez Jesper Christensen, care joaca rolul unui tata de familie murind de cancer inainte de a pune la punct afacerile cu brutaria, a slabit 16 kilograme in sase saptamani si da acestei melodrame de familie ca de la Ikea o consistenta pe care altfel n-ar avea-o. Dar uneori joaca cu atata patetism, de parca ar fi ultimul sau rol.(

Violenta din interiorul Competitiei Oficiale

Nu il vad in niciun caz premiat pe „The Killer Inside Me”, ecranizarea lui Michael Winterbottom dupa romanul pulp al lui Jim Thompson, desi Casey Affleck era cea mai buna alegere in postura serifului psihopat care ucide dezordonat si murdar. Winterbottom, care a venit cu filmul de la Sundance (unde a facut valuri din pricina secventelor in care Casey Affleck le ucide in bataie pe Jessica Alba si Kate Hudson), a fost chestionat la conferinta de presa in special in legatura cu violenta de pe ecran. O jurnalista care era si cineast a vrut sa stie daca nu cumva, aratand violenta intr-un mod atat de fizic, Winterbottom nu ofera involuntar modele comportamentale. O alta intrebare s-a referit la cat de dispus e sa taie din film pentru ca acesta sa poata rula in cinematografe. O alta jurnalista i-a spus ca e misogin.

Consacrat – si premiat chiar la Berlin pentru filmele sale politice („In This World” – Ursul de Aur in 2003, „Drumul spre Guantanamo” – Ursul de Argint pentru regie in 2006) -, Michael Winterbottom nu pare sa-si fi propus sa descalceasca radacinile complicate ale violentei si nebuniei. Jurnalistilor le-a spus de mai multe ori ca a fost sedus in romanul lui Jim Thompson de posibilitatea de a-l adapta fidel, pentru ca i s-a parut foarte cinematografic, si de faptul ca in roman violenta nu e entertainment, ci e mereu socanta. Multe replici sunt luate ca atare din carte. Dar filmul e, cu exceptia momentelor de violenta greu de privit, destul de mainstream, si, daca intentia regizorului nu a fost de a incerca sa treaca dincolo de primul nivel al violentei, e firesc sa te intrebi de ce a facut filmul.

Zilele trecute niste jurnalisti straini spuneau ca, in opinia lor, editia a 60-a a Berlinalei a fost mai buna ca in anii trecuti, desi n-a aparut niciun film-surpriza, nimic sa te dea pe spate. Azi, o jurnalista germana si un jurnalist georgian erau de cu totul alta parere: editia din 2010 a fost mai slaba decat cea de anul trecut si decat cea de acum doi ani. (Nu, nu vazusera filmul romanesc.). Dupa cum se vede, nici criticii nu pot cadea de acord. Sa speram, oricum, ca „Eu cand vreau sa fluier, fluier”, de Florin Serban, se va regasi in palmares.

Agentia Reuters scria in aceasta dupa-amiaza ca preferatii criticilor pentru premiul cel mai important al Berlinalei sunt trei cineasti din Europa de Est: polonezul Roman Polanski (el a mai luat Ursul de Aur pentru „Cul-de-sac” in 1966), debutantul roman Florin Serban care ar putea continua succesul new wave-ului romanesc din ultimii ani si rusul Alexei Popogrebski. Dupa cum remarca si Reuters, palmaresul Berlinalei a fost surprinzator in ultimii ani. Doamne ajuta!

berlinale2010 13 Prezenţe româneşti în peisajul cinematografic european

Oana Pellea şi Răzvan Vasilescu, prezenţi la Berlinală

0

Posted on : 18-Feb-2010 | By : mada | In : Eveniment, Festivaluri, Filme, Vedete

Agenţia MEDIAFAX transmite prin corespondenţă de la Berlin:

Actorii români Oana Pellea, Răzvan Vasilescu şi Ion Sapdaru au participat, miercuri seară, la premiera de gală a peliculei “Bibliotheque Pascal”, în regia lui Szabolcs Hajdu, o coproducţie Ungaria/Germania, prezentată în secţiunea Forum a Festivalului Internaţional de Film de la Berlin.

Pe lângă actorii români, la premiera de gală au fost prezenţi regizorul Szabolcs Hajdu, actriţa din rolul principal Orsolya Török-Illyés, dar şi producătorii filmului.

După proiecţie, filmul a fost aplaudat îndelung de publicul prezent la Delphi Filmpalast, o sală de cinematograf impresionantă.

Filmul “Bibliotheque Pascal” spune povestea Monei Paparu, cetăţean român de origine maghiară. Plecată la mare, Mona Paparu îl întâlneşte pe Viorel (Andi Vasluianu), care este un urmărit general, dar care o fascinează prin imaginaţia sa bogată. Cei doi îşi petrec noaptea împreună, din această relaţie scurtă rezultând un copil – Viorica.

Când Viorica avea doar trei ani, Mona se reîntâlneşte cu tatăl său, pe care nu îl revăzuse de mult timp, Gigi Paparu (Răzvan Vasilescu). Acesta o duce cu el în Germania, unde o vinde, după care este omorât de cei cărora le-o dăduse. Mona o lasă pe Viorica cu mătuşa sa Rodica (Oana Pellea), care este ghicitoare.

După ce a fost vândută, Mona ajunge să lucreze în Marea Britanie pentru Pascal, ca prostituată într-un bordel de lux. Între timp, autorităţile o iau pe Viorica din custodia mătuşii Rodica. Când se întoarce în ţară, Mona vrea să îşi ia fiica înapoi şi spune autorităţilor o poveste halucinantă şi nimeni nu o crede.

Din distribuţia filmului mai fac parte actorii Marius Bodochi, Marius Manole, Mihai Constantin, Florin Piersic Jr.

Filmul “Bibliothèque Pascal” este o coproducţie Filmpartners/ Katapultfilm, cu participarea GillesMann Filmproduktion şi cu sprijinul TV2 şi Eurimages.

Szabolcs Hajdu s-a născut în 1972, în Debrecen (Ungaria). După terminarea Facultăţii de Teatru şi Film, începând din anii ‘90, a lucrat ca actor. În anul 2000, el a realizat primul lui lungmetraj, intitulat “Sticky Business”, care, în 2001, la Szemle, a câştigat premiul pentru cel mai bun film de debut.

Al doilea film al său, “White Palms”, a avut premiera internaţională la Festivalul de Film de la Cannes şi a fost foarte apreciat la diferite alte festivaluri, rulând în numeroase cinematografe din străinătate.

http://3.bp.blogspot.com/_lBdkyt7v4Ws/R9EddMyHoaI/AAAAAAAAAH4/AGZ8LEZcDg4/s320/scaunele_3.jpg