Aniversare Cehov,”Livada de vişini”@TNB

0

Posted on : 26-Apr-2010 | By : mada | In : Spectacol, Teatru

“Livada de vişini”

Premieră la TNB
1, 5, 9 Mai, ora 19:00

În Anul aniversar Cehov, Teatrul Naţional Bucureşti prezintă, într-o nouă traducere semnată de Maşa Dinescu, premiera “Livada de vişini”, capodopera unuia dintre cei mai importanţi scriitori din dramaturgia universală, la Sala Amfiteatru, începând cu data de 25 Aprilie. Un text mai actual astăzi decât în 1903, când a fost scris, un spectacol inedit, în regia lui Felix Alexa, cu o distribuţie remarcabilă.


Livada de vişini, simbol al unei lumi în schimbare, ieri, ca şi azi, este o piesă despre o epocă aflată la crepuscul, căreia o alta îi va lua locul. Un spectacol de o modernitate surprinzătoare, proiectat într-o livadă insolită, neconvenţională şi construit ca un dialog al contrariilor, în care se împletesc comedia şi drama, “Livada de vişini” sfidează Timpul. La 150 de ani de la naşterea autorului, piesa îşi păstrează, nealterată, actualitatea şi forţa.

http://www.tnb.ro/admin/galerii/1353_big.jpg


“Anticristul” pe marile ecrane româneşti, din 26 martie

0

Posted on : 25-Mar-2010 | By : mada | In : Cinematograf, Filme

Inuman, genial, misogin, zguduitor. Doar câteva dintre apelativele care i s-au adus celui mai controversat film care a participat vreodată la Festivalul de la Cannes. Pelicula ajunge pe marile ecrane din România pe 26 martie.

Catalogat de publicaţia The Sunday Telegraph drept “cel mai şocant film din istoria Festivalului de la Cannes”, “Anticristul” a stârnit reacţii extreme în rândul criticii şi al publicului, fiind puternic apreciat sau dimpotrivă, aspru criticat. Von Trier a mărturisit, în mai multe interviuri, că a început să lucreze la “Anticrist” înainte de a se reface după o depresie foarte puternică.

Publicaţia The Telegraph titra, anul trecut, ulterior premierei de la Festivalul de Film de la Cannes: “Pelicula lui Von Trier este genială şi de aceea trebuie să o vedeţi”, în timp ce The Guardian descria revenirea regizorului pe marile ecrane ca fiind “inumană”.

Filmul spune povestea unui cuplu îndurerat care se retrage la o cabană, după moartea singurului copil. Acolo, însă, lucrurile se vor înrăutăţi.”Antichrist” a primit un anti-premiu din partea juriului ecumenic de la Cannes, pentru misoginism.

Filmul a mai fost distins în 2009 cu premiul pentru cea mai bună actriţă (Charlotte Gainsbourg), tot pe Croazetă, precum şi cu trofeul Academiei Europene de Film pentru cea mai bună imagine (Anthony Dod Mantle).

Filmul a putut fi vizionat şi la cea de-a opta ediţie a Festivalului Internaţional de Film Transilvania, în vara anului trecut.

home splash

“Oscar şi tanti Roz”, sau cum o piesă dă soluţia pentru frica de moarte

0

Posted on : 07-Mar-2010 | By : mada | In : Spectacol, Teatru

Oana Pellea a revenit pe scena Teatrului Bulandra, sâmbătă, pentru avanpremiera spectacolului “Oscar şi tanti Roz”, în regia lui Chris Simion, şi, ca infirmieră a unor copii muribunzi, reuşeste, prin joacă şi comunicare cu Dumnezeu, să scape lumea de frica de moarte.

Pellea, în rolul infirmierei tanti Roz, te face să-ţi doreşti să fii copil doar pentru o mângâiere pe frunte din partea ei. Tanti Roz îţi transmite reţeta pentru a scăpa de frica de moarte: curiozitatea de a vedea ce e dincolo.

“Oamenii din ziua de azi nu mai sunt curioşi”, îi spune ea copilului Oscar, care mai are doar câteva zile de trăit.

Cu părul vâlvoi, adusă de spate şi cu şosete roz, bombăne printre copii şi oferă semne rare de afecţiune, pentru a nu-şi distruge “reputaţia de luptătoare de wrestling”. Astfel, presărând poveşti despre victoriile sale la lupte, cu o vârstă formată din 13 cifre, transformă în joacă până şi dureroasele injecţii.

Replicile sale nu au nimic din superioritatea oamenilor mari atunci când vorbesc copiilor. “Nu se poate! Chiar aşa dobitoci sunt, Oscar, băiete?”, spune tanti Roz când află că părinţii băiatului nu cred în Dumnezeu, ci doar în Moş Crăciun.

Oscar, un băieţel de zece ani care suferă de cancer, jucat de Marius Manole, e “timid” la începutul spectacolului, ca orice actor matur care interpretează rolul unui copil maturizat înainte de vreme de suferinţele unei boli incurabile, dar, încetăîncet, începe să strălucească în ipostaza de copil care se joacă de-a omul mare.

Revoltat de laşitatea oamenilor mari, care nu au curajul să îi spună că va muri, şi de cea a părinţilor săi, care pot iubi doar un “Oscar sănătos”, dar şi Dumnezeu, pentru că lasă să se întâmple drame ca a lui, Oscar păcăleşte destinul şi trăieşte într-o zi cât alţii în zece ani.

“Tanti Roz, am 32 de ani, sunt pe patul de spital şi am o soţie pe masa de operaţie”, îi spune Oscar infirmierei, pe care doreşte să o adopte.

Cristina Casian, cu Bacon al ei, “e tot ars pe spate de parcă e o şuncă prăjită”, oferă guri de aer spectatorului, fără de care probabil jumatate din sală ar pleca în hohote de plâns. Greutatea dramei este spartă din când în când de acest ştrengar, care deşi are dureri îngrozitoare îşi face din bandaje înnotătoare şi, ca un peşte balon, pufnind din gura umflată, alunecă pe holurile spitalului. Are o voce de personaj de desene animate, un aparat dentar şi o cutie de carton, în care se ascunde de tanti Roz când trebuie să îi schimbe bandajele.

Bacon face o criză de gelozie când Peggy Blue (Antoaneta Cojocaru), o fetiţă cu o boală rară, care o face să aibă pielea albastră, se căsătoreşte cu Oscar şi chiar pare meschin când îşi pârăşte prietenul proaspetei soţii pentru că s-a “pupat pe gură cu Chinezoaica”.

Numai la finalul spectacolului realizezi că Bacon este singurul care nu poate pleca din spital. Nu se poate salva ca Oscar, care îşi priveşte cu seninătate moartea la cei 120 de ani ai săi, nici ca Peggy Blue, care scapă printr-o operaţie reuşită, şi nici ca tanti Roz, care prin intermediul băiatului îl descoperă cu adevărat pe Dumnezeu.

Bacon rămâne singur în spital de Crăciun, crezând că este preferatul medicilor pentru că i-au propus şase operaţii, în timp ce ceilalţi copii se duc să-şi petreacă sărbătorile acasă.

“Oscar şi tanti Roz”, în regia lui Chris Simion, după Eric Emanuel Schmidt, se joacă, la sala Toma Caragiu a Teatrului Bulandra, duminică, pe 21, 22, 23, 25 și 31 martie, informează MEDIAFAX.

 Oscar şi tanti Roz, sau cum o piesă dă soluţia pentru frica de moarte

TANGO EMOCIÓN@Opera Naţională Bucureşti

0

Posted on : 07-Feb-2010 | By : mada | In : Muzică, Spectacol

ONB, Marţi, 9 februarie 2010, ora 18:30

“Studioul Experimental de Operă şi Balet „Ludovic Spiess” (SEOB) din cadrul Operei Naţionale Bucureşti (ONB) va prezenta în premieră naţională spectacolul „TANGO EMOCIÓN”, prin care mezzo-soprana Oana Andra, baritonul Andras Chiriliuc şi pianista Mihaela Vâlcea ne propun o incursiune pasională în lumea tango-ului.

Evenimentul va avea loc marţi, 9 februarie a.c., ora 18:30, în spaţiul foyerului galben. Regia şi coregrafia sunt semnate de Valentin Roşca, iar scenografia a fost concepută de Viorica Petrovici. Consultant lingvistic: Hector Lopez.
„TANGO EMOCIÓN” este o povestire scenică pasională, un vis de iubire, o evadare prin tango, dintr-o lume marcată de ritmurile agresive ale unei existenţe abrutizate”, declară Oana Andra.
Programul va cuprinde melodii de Carlos Gardel, Marcel Lattes, Astor Piazzola, Ángel Villoldo, Juan Carlos Cobian, Marianito Mores, C. A. Bixio, Edgardo Donat, Gerardo Matos Rodríguez, Juan de Dios Filiberto, Julio César Sanders, pe versuri de Eladia Blázquez, Carlos César Lenzi, César Vedani, Horacio Ferrer, Vicente Seguí, Alfredo Le Pera, Mario Battistella, Enrique Santos Discepolo, Andrés Calamaro, Javier Calamaro, Carlos Gardel.
„TANGO EMOCIÓN” este un spectacol experimental, încadrându-se în obiectivul pe care Studioul Experimental de Operă şi Balet „Ludovic Spiess ” intenţionează să-l atingă în fiecare stagiune: prezentarea unor creaţii experimentale. Astfel, în această nouă premieră, coregrafia semnată de Valentin Roşca, prim-solist al Teatrului de Revistă „Constantin Tănase”, are un rol deosebit de important. Interpretarea celor doi solişti va atrage în mod special publicul tânăr care va descoperi în artistul de operă multiple disponibilităţi interpretative.”


afis tango emocion TANGO EMOCIÓN@Opera Naţională Bucureşti